Saturday, September 25, 2010

berjalan bersama cik puan suzeana

Assalamualaikum


aku n kak suzen mmulakan perjalan pada pkul 10 pagi..station pertma ada lah ke

perpustakaan ...huahuahua...mesti korg smua tpkir..wah..bgusnya bdak ni..tym2 pose pon pegi libry..teeetttt..anda silap..actually kmi g pulangkan buku ja..sudah berabad buku menjadi milik aku..kang x bgi pulang ada pula surat cinta datang yg myuruh bayar..ha....so..untuk meringankan beban semua pihak,kak suzen dengan ringan kaki menemankan aku pegi ke libry..huh..

n NEXT,12 tghari

kami pegi indiana MosQue a.k.a MASJID INDIA...peerrrgghh...orang dia..gua cKap sama lu...sesak gila dowh...n ada 1 bnda yg aku btul2 terharu..cehh..kami pegi tym tu kan ari jumaat..so kaum adam solat jumaat,aku tgok smua kaum adam kat sana bwa sejadah masing2..hati ini tertanya2..apsal ek??masjid tu xda sejadah ka???n jalan punya jalan..disana terjawab la segala persoalan..rupanya dorang solat kat tepi jalan..haaaa...orng ngah lalu lalang,dorang bentang tikar di sepanjang jalan masjid india tu,n dorang solat a kat sana...subhanallah...betapa engkau mudahkan cara idup islam...kita boleh beribadah dimna2..yg penting bersih...

then..aku ngn cik kakak truskan perjalann n mata pndang kekiri kanan..mmg rambang mata..murah2..aiyaa..tapi gua tahan..klaw x..gua borong semua kain2 n tdung2 kt sana..hurmmm...

NEXT 2 p3tanG

SOGO la mamba...hahahhaha..kmi raun2 ja d sogo tu..teda beli apa2 pn..ingatkan mo p cri my ShOes..tapi xdok yg berkenan..hikhikhik...

n the last station..6 petang

MINES...hohoho...tym mau otw g mines..ada 1 citer ni yang hndak dkongsi..hahahhaha....mmula ak ngn cik kakak tggu KTM...trun ja dr tgga..wah,rmai olang oooo...tmpat dduk tala ada...so ak n cik kakak dduk la d lantai yg ntah berpa org suda pijak..ni smua dsbbkan x than berdiri dah akibat raun2 kat masjid india tdi...tggu pnya tggu..dtg la kenderaan yg kami tggu...Ya Allah...aku x taw la di dlam KTM tu manusia or sardin..penuh gila...aku ngn cik kakak mggunakan spenuh tenga yg ada untuk masuk ke kmuter tu..tapi....hurmm..hampa,da x muat da..so kami tggu komuter yg sterusnya..kmi pun kmbalilah dduk di atas permukaan lantai dengan muka yg kasiwa..hukhukhuk...

trruuuttttt....smpai la komuter..n ni pun sama..sardin juga..adoi..tapi aku n cik kakak xmo kalah kali ni..kami msuk juga..n nampaknya cik kakak bsmngat untuk msuk kedalam n ak pla ttgal d luar..oh no....mulut aku x bhnti2 bcakap..."kakak cmna ni..aku nda buli msuk..alaaa..."..n tym tu rasa mlu pn da xda..ak ja bsing tym tu..smua mata mmandang ke arah ku, n aku pn ckap "wei..nda buli lagi ka kmu sesar di dalam.."(wei..korg xleh ke msuk kedalam lagi)hahahhahaha...da la spiking sabah..ak tgok ada d antra mreka hnya tersnyum,bru lah rasa mlu tu ada..aiya..gua tlupa..gua d smenanjung..hahahhahaha...ntah dorg2 tu pham ke x..hahahaha...lntak a..n ada kakak tu dia bg ja ak msuk..thanks pda kakak tu..perghhh..btol2 trasa mcm sardin,bru lah aku pham perasaan en.sardin slam tin tu..hahahhaha...then smpai la kmi d tmpat yg di tujui...MINES..kmi shoping kasut..hukhukhuk..akhirnya..jmpa la jga kasut aku...

n kami pun balik la g kolej..sampai pkul 11 malam...

balik2 ja..bersihkan dri n solat..then..zzzzzzzZZZzzz


- Syukran Ma'Assalam -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...