Sunday, March 20, 2011

BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU

assalamualaikum..

weeeee...gua join this segmen lagik...hihihihi


BANNER BEN ASHAARI

Ceritakan satu kenangan yang paling anda tidak dapat lupakan ketika bersama ibu anda .. Tak kira manis , sedih , pahit atau apa saja yang ingin anda kongsikan .. Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..

satu?mna leh satu...kenangan ngan ibu lah yang paaaaaaaaaaling banyak kita lalui..n aku pon cam tu jga...paling manis masa tadika n skul rendah..aku salu ikut tarian2 kebudayaan anjuran kat skul..n my mom la yg support n always ada kat sbelah aku..yala..tym tu keci lagi..kan3..n lagi 1 sbb dia salu ada ngn aku tym tu koz my mom la yg tukang makeup2 penari2 kat skul aku..ahhahaha..lawa taw my mom makeup..hahhahahha...tapi dlu ja aku ni mnari2..skg da resign..wah..ermm..n lagi 1 tym aku ngn mama pegi AJL tgok kazen bertanding..erm..sapa a?shhhh..mama dri sabah dtg g KL n trus jmpa aku..tym tu ak study at KL la..sungguh MENTERHARUKAN..huhuhu..n 1 lagi knngn paling sedih when my mom n dad divorce in 7 july 2009... :(
rindu mama !!!

Antara ibu dan ayah , siapakah yang anda lebihkan ? hehehe...

sama rata..tapi pengorbanan ibu lebih jelas untuk kita perkatakan..sebab dia mengandungkan kita slama 9 bulan..menjaga dan membesarkan kita...dan rasulullah jga meninggikan martabat seorang ibu..

seorang lelaki telah bertemu dengan Rasulullah SAW di mana lelaki itu menyoal, "Siapakah orangnya dalam dunia ini yang perlu saya hormati dan hargai?' Lalu Rasulullah SAW menjawab "Ibumu'. Lelaki itu bertanya lagi sebanyak dua kali "Siapakah selepas ibu?" dan jawapan Rasulullah SAW tetap "Ibumu". Akhirnya bila ditanya lagi 'Siapakah selepas ibu?' barulah Rasulullah SAW menjawab "Bapamu". (Hadis sahih yang diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim)

Apakah anda sanggup tinggalkan ibu atau ayah anda di rumah orang tua ?

TIDAK...TIDAK...TIDAK...

Pendapat anda mengenai anak anak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka ..

ANAK X SEDAR DIRI..
wah..marah nampak..hahahha..harta xkan kemana...hargailah orang tua anda selagi mereka masih hidup dan sentiasa doakan mereka di dunia dan akhirat...


"Ya Tuhan kami, ampunkanlah aku dan kedua ibu bapaku dan sekalian orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat)." (Surah Ibrahim, ayat 4)

- Syukran Ma'Assalam -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...