Thursday, March 24, 2011

kejadian seterusnya

Assalamualaikum...

seperti hari2 lain..aku akan pergi ke sekolah dengan semngatnya..
oh yeahhhh..
n seperti hari2 lain juga aku akan bersa penat dan penat...hendak djdikan cerita..dlam seminggu tu..hari rabu dan khamis adalah hari yang sangat sangat memenatkan bagi aku..
kerana aku telah memasuki zon c budak nakal!!
oh nooooooo...da kna bg klas tu..redha ja la...
msuk klas ni bnda pnting ada kat tangan adalah rotan!!
n kekuatan fizikal dan mental kena ada...dan yang paling penting adalah kelantangan suara...
weeeeeeeeeeeeee


hari ini aku masuk klas mereka..tahun 1B..
n mengajar subjek sejarah Nabi Muhammad S.A.W..
aku pon bercerita la latar belakang nabi..nama ibu nabi..nama bapa nabi..tmpat lahir nabi..bila nabi lahir..n smua2 la psal nabi..
then stelah aku bg crita smua aku soal semula..n alhamdulillah..mereka smua dapt jawab..tapi myb arini ja kowt..t aku tnya mggu depan xtaw ap jawapan dorang..hahhhha

n aku pon bg la seorang sekeping kertas tuk suruh mereka tulis tentang latar belakang mereka pula,pastu suru lukis gambar keluarga mreka..
nama :
tempat lahir :
bila dilahirkan :
nama ibu :
nama bapa :

bila smpai ja tang isi bila dilahirkan..smua bising..

murid 1 : ustazah saya lahir tahun monyet
murid 2 : saya lahir tahun harimau
murid 3 :saya lahir tahun tikus...

aku pun bingung
aik apahal bdak2 ni ckap camtu..
n baru aku teringat yang aku cakap kat dorang nabi Muhammad lahir pada tahun gajah!!
wuwuwuwuwu..
aku terkesima seketika...
so tpaksalah aku menerangkan smula cerita berkaitan kelahiran nabi..

then stlah hmpir stengh jam..siap la keja mereka n hantar kat aku..
n ada pla sorang murid ni dia x isi bhgian nama ibu n nama bapa..
aku suru dia tulis..dia ckap xtaw..

guru : ok..jadi suapa nama ibu kamu..
murid : mama
guru : bukan tu..nama ibu kamu
murid : mama
(aik bdak ni memain pla..)
guru : nama ayah?
murid : bapa
(tym tu aku da mnutup muka)
guru : nama bapa n mama kamu siapa??
murid: nama mama xxxxx..nama bapa xxxxxx
erghh..seprti ingin berlari acara lompat berpagar ja tym tu...
betapa Allah sja yg taw tahap kesabaranku..adehh..macam2 bebeno bebudak nih...

sekian murid2ku semua..thanx 4 reading...

sayonara!!





- Syukran Ma'Assalam -

1 comment:

Sekamar Rindu said...

salam...

hahaha..budak2 tak faham tu agaknya...penerangan biar jelas..


lahir tahun monyet.....:)

*folo ur blog...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...