Saturday, May 14, 2011

BEN ASHAARI UCAP SELAMAT HARI GURU

ASSALAMUALAIKUM

klik sini untuk join segmen hari guru

oh beb...selamat hari guru kepada umat2 yang bergelar guru..1st of all...i want to wish SELAMAT HARI GURU to my daddy..Ustaz Ibrahim..hahahha..

tetiba teringat balik tym pkai baju skolah..duduk kat bangku sekolah..kemas2 kelas...klau tym hari guru..masing2 beli kertas yg ada bunga2 or manilakad..buat kad ucapan untuk cikgu2 ikut kekreatifan masing2...bangga woo tgok kad aku kena lkat kat dashboard ckgu tu..hahahahah..saya rindu anda smua..n kepada cikgu2 yang penah ajar kami..


Dimanakah anda belajar dulu

sekolah rendah :::: darjah 1-drjah 4 aku skul kat sk.Petagas(1996-1999)...skolah kayu yang bnyak tggalkan bnyak nostalgia kat aku..kat skola tu la ak pnah bgaduh ngn sorang bdak llki..x ingat da nma bdak tuh...mmg bgaduh cam dak llki..hahahhaha...pastu kat kmpung aku kena buat skolah rndah..sk.Contoh(2000-2001)..dkat ja ngn umah i taw..uhuks..so aplagi..konon2 da dkat bleh la aku lmbat dtg skul slalu..n slalu la nama i kna pggil sbb lmbat dtg skolah..

sekolah menengah ::: tym menengah dulu aku dua kali tukar sekolah...1st skul at SMKA Toh Puan Hajjah Rahmah(2002-2004) kat sembulan...dr form 1 - form 3...then gua tukar skol at SMKA Limauan(2005-2006) Kimanis Papar dr form 4 - form 5....n sriesly..tym aku pndah skul kat Limauan..bru ak rasa otak aku berkmbang n da pndai bergaul dengan makhluk2 kat bumi ni...masa form 1- form 3..ak adalah antara student yg x pndai bergaul ngn org..x rmai mmber...ni kan pla btnya apa2 bnda kat ckgu...memang payah...tapi x bmakna aku lpakan skul lama aku...huhuhuhu..(tetiba tringat balik muka ak yg nerd gila tym tuh)hahahahahha...i LOVE my LIFE


pastu aku pon terbang kluar dari sabah untuk meneruskan perjuangan sebagai seorang pelajar ke Kolej Universiti Islam Antarabangsa Islam Selangor(KUIS)....(2007-2010)


Cikgu yang anda masih ingat sampai sekarang , dan mengapa ..

USTAZ JAZMI!!!ketua warden tym kat Limauan..sapa x knal dia tym beach aku..memang budak tu bawah tmpurung..ahhahaahha...even dia x pnah ajar aku..tapi aku adalah ketua dorm tym kat asrama dlu..n aku pnah rasa denda dia..memang superb..!!ahahhahaah..tapi cara dia memang betol2 mendisiplinkan student2 tym tuh..n skang dia xda dah..da pndah skolah..balik ke tmpat asal kat Kelate deh...hahaha..xtaw bdak2 kat sana skg..ap cer!!!!

tym form 5 aku ingat lagi nama cikgu tu..cikgu Dayang Rusia(nama glamor ok!!)..dia ajar add math..perghhh...aku mmg paling x suka sbjek nih..mo tebalik otak aku blajar sbjek nih..n klau tym test dia..yang akn lulus sbjek dia hnya 2 or 3 orang sahaja ok!!!...n sepa dapat mrkah paling tercorot akn dpanggil ke dpan tuk ktuk ketampi..n penama Noorhazanah binti Ibrahim adalah slah 1 nama yg sering n mmg x pnah miss kena pggil kt dpan..wergghhhh..hahahahhahaha...

kepada cikgu Maizun..aku memang salut kt ckgu tu ..aku yg x pnah dan tringin tak akan mahu minat sbjek ckgu,trus jatuh hati dengan sbjek ckgu...PRINSIP AKAUN ok!!kdatangan nya dbuat x endah ja leh bdak2 klas aku..ingat ckgu ni jnis x dnda student..ala..besala kan klau bab2 mniru ni..apalagi tym paper dia..kmi ni dngan slumber pas2 jwapan...xkra llki or pmpuan..kpla otak sama ja..hahahahha...erghh,,kantoi wooo..apalagi..dia sbut nama2 yg dia detect mniru...nama aku dia x sbut..tapi dia tlah lemparkan ayt camni.."siapa lagi yang meniru..pegi dpan..klau x..ckgu x halalkan ilmu yg ckgu ajar "..apalagi..dengan hati yg hiba n teramatlah sayu..aku n dak2 len pon pegi la depan...yg tggal 2 org ja yg x mniru..wah .sucinya korang ae..hahhahaha..ketok ketampi 100 x...nak mampus!!!!lepas ja ktuk ktampi tu..aku rasa cam xda kaki ja tym tu...n lpas ja kjadian tu..mmg da insaf..tapi UNTUK SUBJEK DIA JA!!!!sbjek len????paham2 la...hahahhhhahahaah..
terima kasih cikgu..(sambil lap hingus)hahhahah


Ceritakan segala kenangan anda sebagai seorang guru

aku da jadi ckgu pencen ok!!..ahhahaha...tapi apa2 pon..aku punya pngalaman sndiri jadi guru.. jadi guru memang memerlukan banyak kesabaran yang kuat..n baru lah kita tahu apa rasa cikgu2 kita dlu ngajo n layan kerenah kita...huihhhhh....

p/s::ibu bapa adalah guru pertma dalam hidup kita...jadi jangan lupa wish selamat hari guru juga kat dorang ok!!!


selamat hari guru kepada cikgu2 yang penah ngajar aku kat sk.Petagas,Sk.contoh,SMKA TohPuan Hajjah Rahmah,SMKA Limauan n kat KUIS...semoga Allah memberkati hidup kalian dan sentiasa diberi perlindungan dunia dan akhirat...amin...

Sayonara!!



- Syukran Ma'Assalam -

4 comments:

solomolo said...

singgah dari segmen Abg Ben...
selamat hari sabtu !~
dan selamat hari guru

akhmal ariff kepal said...

datang dari blog brader ben .
selamat lah :)

Unknown said...

salam kenal ustazah dan follow.. saya datang dari blog hj ben .. hehe
Hentam Saja lah

aida4eva said...

pengalaman ketuk ketampi yg best tu..hihi

http://aida4eva.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...