Thursday, May 26, 2011

jeruk mangga | surat cinta

ASSALAMUALAIKUM TUAN TANAH...

heyhooo..hooohooiiii..hihihih....jari gua suda sdia mengkletak kletukkan papan keybord stelah sekian lama belog usang ini tdak berisi...so today is thursday..tapi ak mo cerita bnda yang terjadi tym monday..eheii..ap ba ayt aku ni...besaa la..tlmbat update..lama mo cri mud mo isi ni belog..tapi baru skg ni muncul..weeeeee...
gambar aku n budak tomey2..sblom kami gerak tu dorg dtg kat umah..best ja dia pggil nama aku....dngan sora yg tomey dia ktuk pntu.."temekom..babu yayan..buka pntu"..yg aku ni ngah bsiap2 ingt sora sepa..skali gua buka pintu nia n mama dia dtg..alo cian..kami mo kuar dorg dtg pla..so sblom gerak ak amik la pic ngn budak tomey2 tu..ahhaahhaha..tapi aku rasa cam gemok ja aku kat pic tuh..dem!!!hahahahh

so isnin lepas gua ngn my sister jmpa mama at kk..so hPPY2 lorhhh...n kami dr umah berempat..atis2..napa berempat??ngeh2...member aku c ema join dong..dia ikut koz dia mau cari kain tuk buat baju raya..wah...smngt raya c ema nih..hahaha..aku pon xda lagik bt2 bju tuk raya nih..ndapa2..lama lagi...hukhukhuk...so mmula tu kami jmpa mama..mkan2,borak2 jap...pastu mama balik..sbb ad keja katanya..hurmmm..

then aku n driver aku (jiji) meneruskan perjalan dngan menemani ema mencari kain dia..yg tuk raya tuh la..n ad kawan dri smnnjung dia kirim kain..hurm..wa plik wo..slalunya org sabah yg mnta kirim kain kat org smnnjung..haihh..myb mo tkar2 cita rasa kali kn..hohohoh..sebelom tu..ni nak habaq ni,tym ak , jiji n ema cari2 kain..c nana tu ikut mama aku awl p cntre point jmpa pngarang jantung pisang dia..huihhhh..

euuuwww..pengarang buku jntung sambal pisang c nana..ahahahha

pastu ak n ema round2 la d cntre point tu..bnyak wo crita kami,yala..dia kan kawan aku dari sekolah rendah lagi..so macam2 bnda yg kami cerita...tnya psal kawan2 lama..hukhukhuk..rndu cangat2..ahahahahha..

lpas raun2 kat kk tu..kami pon plan p tg.Aru..konon2 p bersiar2 la..amik2 pic..padahal mo p beli jeruk..ahhaahah..n smpai ja d sana,kami pun parking kat luar kwasan tg.Aru tu..ok..memang la silap kami parking kat kawasan tu,sbb xda grisan kuning..hahahhaha...n best2 parking n dngan smnagt kami bjalan p tmpat jual jruk,ttba kami nmpak pacik uniform baju biru sdg tulis2 kat kertas,eeh..tu kn org DBKK,oh no!!dia sdang mnulis surat cinta...n dngan bakat larian lompat berpagar yg kami ad..dngan hnya berlari ank..(??????)...kami trus mnuju ke kereta kami..oh dem,kami terlewat sminit,nda smpat pun kami mo cakap kt pacik tu yg kami ni 1st tym dtg sni..dia sda blah dngn mnggalkan jejak n surat cinta dia.oh jiji hmpir mo mnngis..n spnjang cri parking kat tmpat len,dia mmbebel..membebel n membebel..sib bek aku ni sorg yg tabah..hmpir cair tlinga ak dia mmbebel..ahahhahhaa..

ni la pendrive kami..ahahhaha
surat cinta yang mengatakan..I LOVE YOU!!!!

dengan hnya mendapat jeruk mangga..kami pun terus melupakan kejadian surat2 cinta nih..yg pnting kita enjoyyyy!!!ahahhahaha...kan3...cian c jiji..dia ikut ja jalan yg kami cakap..ngeh3...

aku berposing ngan my jeruk mangga..uihh..macemmmmm...tpi shedappp...hahahhaha..mau???semstinya mau kan..ahhaa

ni la c gadis ema..my old prennn...dari dulu until now still comey ni bdak..hihhihi

wahh..hepy ja c dayng ngn jeruk mangga dia..na malar peace!!ngeh3..



bicara cinta..bicara duka berakhir smpai d sni,aku akan pastikan pacik bju biru tu nda akn mghalang perjalann aku tuk beli jeruk mangga di msa akan dtg lagi...see u uncle blue..ahhahaha


SAYONARA!!!


- Syukran Ma'Assalam -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...