Monday, November 7, 2011

Penghijrahan Mereka Harus D beri Sokongan..Bukan di Kritik

Assalamualaikum

Alhamdulillah..sejak kebelakangan ni,ramai artis2 tempatan kita yang melakukan penghijrahan ke arah yang lebih baik..mungkin ramai suara2 sumbang d luar sana yang bersalah anggap tentang penghijrahan mereka,namun semua itu harus diketepikan..n apa yang penting sesuatu perubahan itu datangnya dari Allah SWT dan atas segala kehendaknya...

sekarang ni ramai yang membuat perbandingan antara artis yang bertudung n x..dan ada pula yang membandingkan kisah artis yang bertudung skng ngan kisah dorang yang dulu2..

bagi aku xperlulah membandingkan cara mereka dahulu dan sekarang,n xperlulah mau banding2kan yang bertudung n x bertudung..
bukannya x bagus kalau kita menegur sesama muslim..memang sudah kewajipan kita menegur seseorang ke arah kebaikan,tapi kena lah ada batas2 nya...jnganlah kita menegur shngga mengaibkan sesorang tu..bagus2 dapat pahala,tukar pla jadi dosa..sebelom mau tegur org lebih2,kita tgok d dalam keluarga kita dlu..da selamat ka?sama2 muhasabah diri..

memang betul dosa pahala tu urusan Allah..tapi apa kata kita ambil kata2 ni :

"walaupun kita tak berdaya untuk tambah pahala dalam satu hari,cuba kita usaha untuk kurangkan dosa dalam 1 hari "



Dato Sheila Majid


SITI NORDIANA

DIANA AMIR

CATRIONA ROSS

IRMA HASMIE

RAJA FARAH

FARAH (AF 2)

ANNE (HOTFM)

AKMA (AF3)

JOJIE (KAKAK ELLA)

RAMLAH RAM

InsyaAllah..dari sehari ke sehari kita akan memperbaiki diri kita lebi baik dari yang sebelum2 ni...yang baik itu datangnya dari Allah dan apa yang terkurang yang terlepas smuanya dari khilaf saya sndiri...semoga kita terus di lindungi oleh Allah dan dilimpahi hidayah daripadanya..amin...

- Syukran Ma'Assalam -

10 comments:

Neko-chan said...

Kan molek tu pakai tudung.. Harap dikekalkan.. Aminn...

dayanQueen said...

amin...sama2 doakan mereka kearah lebih baik

IFA Athirah said...

alhmdulillah :)

sharul izam said...

yang baik dijadikan tauladan

dayanQueen said...

Ifa >> alhamdulillah..

dayanQueen said...

sharul >> i.Allah..sama2 kita perbaiki diri

cerita best said...

NICE BLOG....pakjoe nk bg tau nie pakjoe ada byk lg tip blog yg nk bg kt tuan blog jemput siggah ke laman blpg pakjoe jgn lpa tau sbb pakjoe dh follow....follow pakjoe blk hehehe

kakyong said...

sebaiknya jadikan kesah mereka tu sbg teladan utk kita.. bertudung nya kita belum tentu kita ni dah penuh ilmu di dada..

salam singgah dr segmen lulu..

kakyong.com

Munnafendy said...

alhamdulillah, kita doakan yg terbaik buat diorang, dan jugak pd yg blum sedar2 lg.. =)

♛ Dea Arematt ♛ said...

betul tu, jgn la asek nk kritik..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...