Saturday, November 5, 2011

sehari Sebelom menjelang aidilAdha

Assalamualaikum

da raya??yey~~ hampir2 da..takbir pun da berkumandang sini sana..tapi kat tmpat aku x dngar koz hujan lebat,di plus pla dngan angin kuat..wewww...

ok bermula pagi tadi aku bngun seawal 10 pagi..wakakkakakka..ko pnah bngun seawal tu?hak tuiii..balik2 pintu kena hentak kena suru bngun...akhirnya aku terpaksa la tggalkan my bantal
yang wangi tu..kikikiki..then g jenguk jap my sedara yg datng dari labuan tu,tnya la konon apa plan dorang ari ni...so plan dorang mau g raun2 kk..ok,aku cakap a g awal,koz kalau lmbat2 nnti len pla keja yng datang,sebab smalam my dad da cakap kat dorang ajak g sembelih ayam..wow~~

then dorang punya siap macam mau pegi hotel 5 bintang...pelik tul gua weiii...tup tup my dad datang jga akhirnya..ahahhahah padan muka kamurang...
so sbgaimana yang diberitahu my dad pun da bersedia ngan pisau yang tajam untuk mnyembelih manuk a.k.a ayam ...wahahhahha...
so my dad suru la dorang pegang ayam tu..ya Allah..dua2 takut pegang tu ayam..wak lu...muka masing2 da cam merayu spaya x kena suru pegang ayam..amboi3...ngorat awek pndai pla..pegang ayam ja pun da rasa mcam pegang harimau..yang sorang tu harap badan ja besar,dngan pngakuan yg berani dia cakap "alaa..aku nda bleh tgok darah..nnti aku pengsan"(amboi..klau tgok pompuan xda hal pla?)..yang sorang pla cakap " ei aku nda berani la,nnti dia melompat dkat aku"aiyoooo
last2 budak kecik juga yang pegang..aiyoyo...

..akhirnya keenam2 ekor ayam selamat disembelih...so tugas yang wanita2 pla mncabut bulu ayam...sbelom tu rendam dlu ayam tu ngan air panas..spaya senang d cabut..hihihi..geram pla aku cabut,rasa cam mau gna pisau cukur ja..kakakkakak...

ok..ayam tu just tunggu untuk dimasak jewk..yey~~

selamat aidiladha semua..




- Syukran Ma'Assalam -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...