Monday, December 3, 2012

Seandainya....


andai esok aku tiada lagi ..
jangan lupa kirimkan fatihahmu kepadaku.
andai esok aku pergi..
ingatlah aku dalam doamu..
andai esok aku mengadap ilahi..

doakan aku tenang diSANA..

pasti ada yang terlintas difikiran.
kalau kita mati nanti. apa terjadi dengan Facebook kita?
apa akan terjadi dengan blog kita?

tapi kan lebih bagus kalau kita berfikir..
adakah bekalan kita diakhirat nanti mencukupi?
bagaimanakah kita dialam sana nanti.
mampukah kita menyelamatkan diri dari azab kubur?
nauzubillah.
semua itu tak dapat dibayangkan.

andai ku tahu, kapan tiba ajalku..
izinkan aku , mengucap kata taubat padaMU.

Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: “Bahawa malaikat maut memperhatikan wajah manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari."
Ketika Izrail datang melihat wajah seseorang, didapati orang itu ada yang masih tertawa.

Maka berkata Izrail, "Alangkah hairannya aku melihat orang ini sedangkan aku diutus oleh Allah Ta'ala untuk mencabut nyawanya tetapi dia masih bergelak tawa.”

berita kematian yang datang bertalu-talu adakah anda berfikir.

andai esok aku tiada .

sempatkah aku bertaubat?

















"ya ALLAH...aku hamba yang lemah lagi hina ini..ingin memohon keampunan dariMu..memohon keredhaan dan keberkatan dalam hidup..Ampunkan lah dosa2 orang yang aku sayang...Matikanlah kami dalam Iman dan Islam..Ameennn"

- Syukran Ma'Assalam -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...