Sunday, March 31, 2013

Cerita Cuti Aku (Edisi Cuti Sekolah)

Assalamualaikum..


bila da jadi blogger ni..hopkos la kena ghajen menghapdate...ye dak?tapi haku ni..ntah seminggu sebulan baru hapdate...amboi2..ha meh aku mau story sket pasal percutian kat sabah..da mcam aku ni bukan orang sabah pula..hahhahha...ni bawa orang jauh nunnnn dari pahang..g bercuti2 mesia kat sabah.ha..aku pun xtaw la mau bawa jalan2 g mana kat kota kinabalu ni...paling2 pun pasar pilipin cari mutiara..org semenanjung memang borong mutiara dari sabah ni..ha..hihihi...


so da alang2 sampai kat kk..aku bawa ke kundasang...dekat2 area aku ngajar juga...so senang skit ada tempat rehat...taw la jalan g sana mngambil masa dalam 2 jam lebih..n jalan kat sana tersungguh2 la memeningkan bagi yang x biasa...jalan mak aih aku caka ko..da mcam ulaq dipalu palu..hamboih..peribahasa klua...

memula kami ke Desa Catle..tempat tu mnjadi salah satu tarikan utama juga bagi orang luar kat mesia ni..sebab suasana kat sana korang akan terasa seolah2 berada di New Zealand..siap ngan lembu yang jarang di jumpai lagi uolsss..ha...dengan kabus2 n gunung ganang yang sungguh indah...sambil menghirup udara yang kurang sego..udara tahi lembu...wekkkk..hilang suasana keindahan aku trus..hahhahaha...

"wei2..dayang gambo kita la...control sket makan tu..hihihi..fofular la kita uolssss"


"sesi bergambar bersama daten2 "
daten2 ni yang over bgambar...besa la tu..kannnzzzz...hahaha with Nana



 
kepada penggemar susu..boleh la ke sini sebab dorang akan bekalkan susu yang fresh untuk pelancong yang datang..tpai kena bayar la,,hihhi..n aiskrim pun sama juga..vanilla tu proses dari susu kat sana juga...bleh tahan la..terasa lemak susu tu..tapi aku jadi muak pula makanbnyak2..hahahhahaha...tapi memang terbaekk la sana...

sebelom melangkah keluar dari melihat lembu2..ada satu BATU BESAR yang mnjadi tarikan pengunjung2 kat sana...termasuk la weolllssss..ha...

sebelum kitarang ke kota kinabalu..singgah jap ke rumah erbalik di tamparuli..tapi tgok kat luar ja..sebab da petang..(padahal x sanggup bayar..kakakka...)msuk rm10 seorang..bapa aku da membebel..dia ckap x berbaloi masuk..bek kita duduk cari makan..hamboih...tp memang btul kan..hahahhaha...


sungguh la kami kepenatan sehari berjalan bawa "pelancong" ni...hahahahha..keesokan harinya bawa dia ke gi kk pula..seperti biasa pegi mmborong apa2 yang patut la kat pasar pilipin..hihihii..paling hot skg ni kan rumpai laut gred AAA+..aku pn xamik port sngt..tapi akak dia kirim berbungkus2..hahahahha



dalam jam 2 cam tu da bersiap ke airport untuk berlepas ke kolumpo...oh berlepas jam 4.20 petang.....weeeeee...selamat tenggal...zumpa lagi yaw...hope dia happy ngan perjalanan di sabah ni..n berpuas hati ngan layannan pemandu pelancong yang tdak di iktiraf ni..hahahhahha...peace..




tata...
















Nota hujung jari :: pestime ke kk..mana x exited...ye dak?hahahha

- Syukran Ma'Assalam -

2 comments:

mimi zakaria said...

wauuuu , siyes best giler tngok..lawa tmpatnya..blh beli susu fresh lagi , jeles nie..suka sgt susu2 nie..napa tak pegi kat laut yg tanam kolagen tu ? hihihi

♥ نورحازانه ابراهيم ♥ said...

wahhh..jom la dtg sabah..ala..tanam rumpai tu jauh la siz..hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...