Tuesday, February 8, 2011

1st day bersama budak nakal!!


Assalamualaikum


ayo kembali ke sekolah ..ayo!!!..ahhahah..tu trademark dak2 klaw musim skul datang..
n aku pla ayo kembali ke sekolah bukan apa..da jadi ustazah dowh..pcaya atau tdak..bolos sja pikiran anda..ahhaha...
so ari ni awl bangun lorh..sblom ni mmg awal bgun gak..tapi x bersbab..so kali ni bgun awal bersebab n tanpa dibangunkan oleh my mr.Alarm..ahahha...tapi kena kol juga..ehem..(abaikan..)

then p skul tu with my dad koz dia bleh dikatakan prime minister kat skul tu..wakakka..jahatnya ni anak..
skul ni ada dua seisi..pagi n petang..
masuk ja klas smua student2 pndang semacam ja kat aku..dorang pk ibu sepa la dtang amik anak dia..oh bukan..saya adalah ustazah anda..ahhaha..stlah mmperkenalkan diri ku yang sebenarnya adalah pengganti ustaz mereka yang bertukar keja..baru la mereka memahami keadaan sebenar..fuhhhh..lega...
tak la juga diriku ini terasa cam mak2..ahhahaah
not bad la bdak2 dia..tadi aku ngajar bdak tahun 3 n tahun 1...msuk kapala gua juga la..
sesi pagi berakhir jam 10 pagi.

==================================================================
sesi petang bermula pada pukul 2 petang....
aku jejak ja kaki aku kat skul tu tu..sekali lagi aku dipandang lain macam..oh tidak..
abaikan segala tindakan mereka terhadapku..aku masuk ke room teacher..gelagatku seperti sudah setahun berada d sna...ahahhahaha
then tanpa mlihat ke kiri ke kanan aku trus duduk mnuggu loceng berbunyi..

2.30 tu guru2 da siap2 mau msuk klas..aku masuk klas dak tahun 3...skali gua buka pintu...
perrggghhhh so ramai lorh..alahaiiiiii...gua masuk dngan yakin dan kaver malu sket..
assalamualaikum ustazah n trus mmbaca doa..wah hebat dak2 moden ni..
so aku pon mcam pagi tadi gak knalkan diri...huh..cam student baru la pla...
n aku pon mmulakan sesi pngajaran aku yang aku men blasah ja..ya la.teda kursus..hahahah

bdak2 skg ni aku bleh kategrikan bdak2 pintar la juga..apa x nya..ada ja prob sket pggil ustzah dorang..
n ada 1 dak ni..aku xtaw la knapa..ktok ja blik guru..n masuk sambl buat muka yang sedih sesedihnya..aku pon plik la..then aku terdengar perbualan dia ngn ustazah dia..

"huuuu~~~ustazah..poket saya koyak..."

ya Allah..mau terhambur ketawa aku tym tu..tapi aku cepat2 sedar bahawa tym tu aku berbaju kurung lagi berperwatakan ayu..ahhahahaha..adoi3...
tapi xpa la kan..namapun bdak..msty la manja..awwww...

n sesi petang berakhir jam 5 petang...

n sampai ja kat umah..terasa sperti aku bekerja kontrak...seprti ingin tdo tym tu..tapi apa2 pun yang terjadi..aku tdak dapat melawannya..aku mengalah..dan mataku tertutup buat sementara...
gila tol..baru hari pertama keja..blom hari2 yang seterusnya..
apa2 pun yang dilaku kan..wish me luck bebeh...
n tuk korang semua..thanx read this entry...moga korang pon success in ur life..amin..

sayonara!!






- Syukran Ma'Assalam -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...