Monday, February 14, 2011

Ada Apa Dengan Valentines??


“ Dan janglah kamu megikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan, dan hati, semuanya itu akan diminta pertanggung jawabnya”. (Surah Al-Isra : 36)


Hadis Rasulullah s.a.w:“ Barang siapa yang meniru atau mengikuti suatu kaum (agama) maka dia termasuk kaum (agama) itu”.

Firman Allah s.w.t. dalam Surah AL Imran (keluarga Imran) ayat 85 :“Barangsiapa yang mencari agama selain agama Islam, maka sekali-sekali tidaklah diterima (agama itu) daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi”.


hurrrmmm..aku rasa sabda2 rasullullah d atas da jlas kowt kan...n firman Allah pun banyak menerangkan hal2 yg seumpama cmni...
mau ka kita termasuk d kalangan orang2 yang rugi???Na'uzubillah...ya Allah..kita ni manusia biasa..da banyak sangat dosa yang kita lakukan d muka bumi Allah ni..da la hidup menumpang,sementara pula tu...padahal ramai tahu yang d Akhirat sna yang kekal abadi..tapi ramai yang mengabaikan..katanya dunia ini lah segala2 baginya..dunia inilah syurga baginya..

Dan jika kamu menuruti kebanyakan orang-orang di muka bumi ini, nescaya mereka akan menyesatkanmu dari jalan Allah. Mereka tidak lain hanyalah mengikuti prasangka belaka, dan mereka tidak lain hanyalah berdusta (terhadap Allah).” (Surah Al-An’am : 116)

hari berkasih sayang???

aik..so hari2 yang selalu kita lalui xda kasih sayang ka???x ksah la hari apapun...kasih dan cintanya kita kepada Allah S.W.T dan kekasihnya Rasulullah perlu kita tanam dan semaikan setiap hari dalam jiwa kita...

Rasulullah s.a.w. bersabda :“Tidak beriman salah seorang di antara kamu sehingga ia cinta kepada saudaranya seperti cintanya kepada diri sendiri”.

Sudah jelas ! Apapun alasannya, kita tidak dapat menerima kebudayaan import dari luar yang nyata-nyata bertentangan dengan keyakinan (akidah) kita. Janganlah kita mengotori akidah kita dengan dalih toleransi dan setia kawan. Kerana kalau dikata toleransi, Islamlah yang paling toleransi di dunia.

kita sebagai umat islam renung2kanlah...

Semoga Allah memberikan kepada kita hidayahNya dan ketetapan hati untuk dapat istiqomah dengan Islam sehingga hati kita menerima kebenaran serta menjalankan ajarannya.

Tujuan dari semua itu adalah agar diri kita selalu taat sehingga dengan izin Allah s.w.t. kita dapat berjumpa dengan para Nabi baik Nabi Adam sampai Nabi Muhammad s.a.w.

Firman Allah s.w.t.:
Barangsiapa yang taat kepada Allah dan RasulNya maka dia akan bersama orang-orang yang diberi nikmat dari golongan Nabi-Nabi, para shiddiq (benar imannya), syuhada, sholihin (orang-orang sholih), mereka itulah sebaik-baik teman”.


sayonara!!



- Syukran Ma'Assalam -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...