Saturday, March 5, 2011

Tabiat buruk!!!

assalamualaikum

entry kali ni gua mo ckap psal tabiat buruk..ala...semua pon msty ada kan3..yg kekadang benda ni kita nda sedar pon..so gua mo kongsi la

so ranking pertama yang menjadi kebiasaan sstengat penduduk bumi...

menggigit kuku


Salah satu penyebab kuku tidak sehat adalah kebiasaan menggigit kuku. Beberapa orang menggigit kuku jari mereka saat merasa stres atau gugup. Anda mungkin tidak sadar telah menggigit kuku sembari menonton televisi, menelpon, atau membaca. Tahu-tahu, kuku jari Anda telah 'habis'.

Efek buruk menggigit kuku bukan hanya pada kecantikan, yang membuat tampilan kuku Anda tak cantik lagi. Lebih dari itu, kebiasaan buruk ini dapat menyebabkan gangguan kesehatan serius. Menggigit kuku, dapat menimbulkan luka pada ujung jari dan kutikula, sehingga meningkatkan risiko infeksi pada kuku dan mulut.Kebiasaan menggigit kuku juga dapat menyebabkan kerusakan permanen pada kuku, sehingga mengganggu pertumbuhan kuku selanjutnya.


n kekadang ada pula orang klaw xda keja dia pegang telinga smpai dia tetido..alolololo..hahahha

salu nya budak2 la yg buat..xtaw la pla klau ada org2 tua buat cam ni kan..

n aku rasa xda efek kowt tabiat dia ni..len la klau dia pulas tlinga dia smpai 360 drjah..kan..

huhuhhuhuh....

ada pula orang klau da tensen smpai x dpat mngawal hti dan persaan, dia akan makan..xtaw la makan apa..mkan aiskrim kowt..tapi kekadang ada orang dia x tensen pon..sja mau bagi jeles kat orang yang dia sedang makan aiskrim ketika ini...

contohnya budak kat atas ni..ni cra dia menjelskan orang konon2 tym ni dia ngah mkan aiskrim...huh..tapi stiap org kan kna ada kesabaran..

ehemmm...

thats all untuk tabiat buruk..if ada lagi..gua cer2 lagi orite..


sayonara!!


- Syukran Ma'Assalam -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...