Wednesday, June 29, 2011

perlukah bahagia???


entah bila akan sampai ke penghujng cerita ini...
aku kau masih seperti ribut yang tiada pengakhiran..
emosi sring bermaharaja d garisan lurus tapak merah
cuba untk pertikaikan keadaan ini
namun kesakitan berterusan berlegar di hjung kebahagiaan

entah bila sandiwara cinta ini mejadi ikutan
elemen2 kata yang selalu kau ungkap
bagai tiada makna
bagai tiada perisai
bagai tiada luahan

harusnya aku mengerti rentak gaya itu
tapi aku x mampu untuk menjadi seperti angin yang hanya berlalu pergi
penjelasan bicara..
kata kata nista..
pergerakan jiwa...

semua itu kurang arif untuk aku perkatakan
tidak seperti sediakala
gelak..tawa..senyuman
menjadi permainan dalam perbualan
tidak kenal maksud bahagia

telah ramai umat cerita tentang luahan mereka
tidak seperti aku
curahan yang aku harapkan
jelingan yang aku dapat
hanya merenung pinggiran sepi
kemampuan itu yang aku lalui

lukisan putih....dilihat suci
namun cakaran c hitam mula menyelongkar perbahasan itu
takut diketahui akan rahsia yang lalu
harus di abaikan kiraan itu...
tiada kata pasrah..
tiada onak berdarah
tidak perlu di arah
ianya cuma khayalan indah
biar kita kecapi bersama....



nukilan by selendanQpelangi


- Syukran Ma'Assalam -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...