Monday, July 4, 2011

Cinta PLKN membawa ke jinjang Pelamin...Lina..baca ni!!ahahahah

Assalamualaikum...




Ramai orang menganggap cinta monyet yang berputik di zaman awal remaja tidak akan berkekalan sehingga ke jenjang pelamin.

Namun, Mohd. Afifie Azri Jusoh, 24, dan pasangannya Siti Hajar Harun, 24, membuktikan sebaliknya apabila percintaan mereka berkekalan sehingga ke alam perkahwinan.
Perkenalan dan percintaan mereka bermula ketika mengikuti Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) di Kem Seri Perkasa Mantin di Seremban pada 2005.
Percintaan selama enam tahun itu akhirnya termeterai dengan ikatan perkahwinan apabila mereka berdua selamat diijabkabulkan pada Jumaat lalu.

Siti Hajar yang berasal dari Felda Lui Muda dekat sini amat gembira dan bersyukur apabila selamat disatukan dengan pasangannya setelah bertunang pada September lalu.
"Suami saya merupakan seorang Inspektor Kesihatan di Jasin, Melaka tetapi berasal dari Dungun, Terengganu. Kami gembira kerana dapat membuktikan cinta monyet boleh bertahan ke peringkat yang lebih serius iaitu sebuah perkahwinan," katanya ketika ditemui di sini baru-baru ini.

Mengimbas kembali detik percintaan mereka, Siti Hajar yang merupakan guru di Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Baru Serting dekat sini berkata, cinta mereka berputik apabila kerap bekerjasama sebagai ketua kompeni di PLKN.
"Saya amat mengagumi kejujuran, sifat menghormati orang tua dan sikap suami yang amat mengambil berat tentang saya dan keluarga," katanya.

Sebagai simbolik perkahwinan mereka, dia turut mengundang para pelatih dan kakitangan PLKN Kem D'Bana dekat sini pada majlis persandingan mereka.
"Kalau hendak bawa pelatih PLKN Mantin amat jauh. Jadi saya mengundang Kem PLKN D'Bana yang hampir dengan rumah saya. Terima kasih kepada pihak PLKN kerana membawa 30 orang pelatih hadir memeriahkan majlis ini," katanya.

Walaupun begitu, kira-kira 20 orang bekas pelatih PLKN Mantin yang sama-sama mengikuti latihan bersama pasangan itu turut hadir bagi memeriahkan majlis tersebut.

p/s :: aku ltak bnda ni tuk buat entry bkan apa...sebb pertama aku ni bkas platih PLKN kat Kem Sri Perkasa Mantin tapi aku batch 2007 siri 1..sebb kedua aku mau bgi tgok kat kawan aku c
KARLINA..dia ni ngn boyfriend dia cinta dorg berputik kat Kem yang sama..wahhhh..hebat2 pelatih KSP ni...hahahhahaha...oi lina...jgn tggu lama2...jadikan entry aku ni sbagai contoh...pastu msuk paper cm ni..jgn lupa ltak muka aku..ahahahahhahahhahha....semoga berkekalan smpai ke jimjang pelamin..kepada titik,intan,kepeng.aida,..cepat2 la ikut jejak adel yerrrr.....ahhahahahh....kegembiraan milik semua...


saYOnarA!!!

- Syukran Ma'Assalam -

4 comments:

abglan said...

Wah... tue namanya jodoh

♥ نورحازانه ابراهيم ♥ said...

hihihi...tu la kan..klau da jdoh namanya x kemana...hahha

ayanuts said...

waaahhh tak sgka berakhr ke jinjang pelamin

♥ نورحازانه ابراهيم ♥ said...

tu la kan aya,klau da jdoh mmg smpai jg ke jinjang pelamin...heeheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...