Thursday, July 14, 2011

kekosongan akan terisi bila jumpa...miss u...

memang susah klau hidup tanpa orang yang betul2 kita sayang tiada disisi..terasa kosong..terasa mcam stiap tapak yang aku pijak di bumi ni bkan realiti...macam2 bahu sudah aku tumpang,tapi masi lagi terasa kekosongan tu...aihhh...tu lah kehidupan kan..tidak semua benda akan terisi penuh..bahkan botol coke yang besar tu pun tdak 100 peratus penuh...inikan pula certia umat2 dunia...mcam2..

bila aku luah n cerita kat mereka,pasti mereka akan jawab aku ni kira beruntung lagi sebab susah2 pun hidup aku,ada lagi org lagi susah dari aku..hurmmm...memang la aku nda nafikan..tapi adakah mereka pernah terasa apa yang dialami oleh org yg betul2 susah dari aku??n seolah2 penceritaan aku kat dorg aku ni seorang yang tdak bersyukur dngan pemberian hidup aku...ya Allah..aku masih hambaNYA la..aku tahu memang sukar lalui hidup tanpa org tersayang tu...sebab aku sendiri mengalaminya sekarang...

n peristiwa tu betul2 buat aku ni tahu apa yang terjadi dalam hidup aku..perkataan benci tu memang pernah hidup kat diri aku disebabkan orang2 tertentu..memang teramat2 benci..tapi tu semua untuk apa??sampai bila??n faedah apa yg aku dapat klau berterusan cam tu...n hari demi hari aku merenung diri aku...aku bukan sepa2 untuk menilai seseorang tu..aku bukan Tuhan untuk menentukan dia dan dia hidup ngn sepa...aduhhh..akhirnya..aku tanamkan sifat benci aku tu sedalam2 di bawah tanah hitam..supaya dia tdak mekat di hati merah aku...

n alhamdulillah...skg ni aku bleh menerima keadaan aku walaupun terkadang kelopak aku sering basah..n tanpa ada rasa benci yang pernah timbul dlu,kini aku rasa kemanisan gelak tawa yang pernah padam beberapa ketika...

mak...i love u so much..miss u to much..terasa mcam baru semalam tgok tv ngan mama...bila jumpa,kekosongan yang pernah aku ckap akn terisi..n bila balik umah..kekesongan menghantui semula...

hargailah ibu anda...sesungguhnya...syurga itu dibawah telapak kaki ibu...


- Syukran Ma'Assalam -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...