Wednesday, October 19, 2011

Lagak Orang Kita



KAHWIN HANTARAN MURAH ♥ "ish! murahnya hantaran dia, ni mesti sengkek ni!"

KAHWIN HANTARAN MAHAL ♥ "ish! mahalnya? nak jual anak apa?"

KAHWIN UMUR MUDA ♥ "ish! muda-muda dah kawen, ini mesti ade buat benda tak baik ni... tah-tah dah termengandung!"

KAHWIN UMUR LAMBAT ♥ "ish! dah tua baru nak kawen, tu la muda-muda tak nak kawen, org da beranak-pinak dia br nak kawen... tak laku kot!"

KAHWIN BUAT MAJLIS KECIL ♥ "ish! ni kawen ke ape? kedekutnya, makanan pun ntah pape bukan selalu, buatlah besar sket!"

KAHWIN BUAT MAJLIS BESAR ♥ "ish! besarnye majlis... kalah anak DATUK. nak berlagaklah tu, macam anak die je nak kawen kat dunia nie!"

Kebiasaan orang kita kan? hmm.. NAK KAHWIN TAK SUSAH TAPI MEREKA DAN KITA YANG BUAT KAHWIN JADI TERSEKSA! :)

- Syukran Ma'Assalam -

2 comments:

Juey Ha said...

nk kawin susah, xkawin pon susah. yg penting jgn pikirkn ape org nk kte, asalkan Allah tawu niat kite..hehe :)

ana raisya said...

mulut org kite x boleh nak tutup

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...