Wednesday, August 8, 2012

Menghina SABAH????


Assalamualaikum..

salam ramadhan yg penuh berkat ni..tetiba hati cam ada bnda ja yg bikin nda puas ati...tgok kat fb..kutok sana..mghina memaki sini...ya Allah..mana la kamurang punya hati suci tu..mana hilangnya rasa malu terhadap   saudara2 seislam yg lain...



biru juga biji mata sorang2 ni...( sabar2 ) tapi apakan daya..manusia ni rambut sama hitam..hati busuk serupa bangkai siapa yang tahu??wah mau kluar suda pantun aku..hahhahha..tapi mungkin kami dipihak sabahan tidak berdiam diri sahaja..silah baca jawapan untuk kalian2 yang mungkin kurang pengetahuan tentang negeri yang kaya dengan bahan mentah ni...sila la ya..dngan sgala hormatnya..




maaf la..ini bukan mahu mengaibkan sesiapa..tetapi perlu ka sampai menghina negeri org..perlu ka smpai mngutuk orang sabah..perghhh..parah hati orang2 sabah kena cakap gini..ini ka yg dikatakan 1 malaysia..mana perginya adab2 n rasa hormat kamu terhadap orang lain..yang bikin memalukan yg mengutuk n memaki tu ISLAM n BERTUDUNG..

aku bukan mau salahkan smua orang2 semenanjung k..sebab aku pun pernah study kat slangor..tapi dorang smua ok n aku rasa mmg bgga dapat bkawan ngan dorang..n paling best smpai ada kawan2 aku boleh terikut suda slang sabah...lebih baik kita pandang sesuatu 2 dari sudut islam ja la..bukan kah lebih baik jika kita mnjalinkan persahabatan atau jalinan tnpa mngira kau orang apa..dari mana..kaya ka miskin..just pikir guna otak ja la..daripada mengutuk menghina..kan tu lagi menghancurkan jalinan..bukankah setiap negeri tu ada kelebihan masing2..jangan la sampai mengutuk camni..

bukan apa..takut2 orang yang mengutuk n menghina tu tersangkut pula ngan orang sabah ni..ha...jawab la sendiri ya...Allah maha berkuasa..Allah lebih mengetahui apa yg kita tidak ketahui...segala2 boleh terjadi...










P/s : yg penting orang2 sabah ni bangga ada gunung kinabalu,tmpat pelancongan yg popular..ko hado???hahhhahahaah


- Syukran Ma'Assalam -

9 comments:

najihahfara said...

sabar jelah..tu semua nk cari publisiti la tu

yusuflaili(Goku) said...

salam;
aku sokong awak..tak baik hina2 negeri orang..semua negeri masing2 ada kebaikan dan keburukannya tersendiri..aku orang sarawak aku suka semua negeri kat malaysia kalau aku kaya aku nak lawat semua negeri di malaysia ni..

Cik Asma BLuppy said...

aisey... ada jugak orang macam ni. macam katak di bawah tempurung aje. kalu gua la, kompem gua nak sangat pergi sabah. sebab pulau sangat ohsem!!

Rahmad said...

ini bukan kali yg pertama sabah di hina.. sebelum2 pun ada.. tp tahun ni berulang lg.. geram ak..

isma aqmar said...

saya bukan orang sabah tp saya org perak tp sy benci org yg kutuk sabah...bodoh punyer org!!

syhiro said...

just ignore them.such a waste of time.i will probably laugh to death seeing how lame they are.period! coz they just show how low their mentality to d whole world.duh~ (bdk2 kecik bru nk up memg mcm tu kot??)
anyway,sabah is awesome!! sipadan is paradise! love all the beaches n islands (jeles)......... oh,and i like amplang so much.i cud eat d whole big plastics of amplang by myself literally.... =D

syhiro said...

just ignore them.such a waste of time.i will probably laugh to death seeing how lame they are.period! coz they just show how low their mentality to d whole world.duh~ (bdk2 kecik bru nk up memg mcm tu kot??)
anyway,sabah is awesome!! sipadan is paradise! love all the beaches n islands (jeles)......... oh,and i like amplang so much.i cud eat d whole big plastics of amplang by myself literally.... =D

Miss Pifey said...

Dia sakit ati kot kne tggl ngan pakwe sabah yela tgk perangai pn dh tw....x sswai d jadi kan makwe hehehe....dia tw ke ape mksd fuck 2?dah kne nanti baru tw rase..2la cikgu ajar sejarah drg sebok tydo kan dah x tw sabah pakai cawat ke x...ade jual baldi ke x.....tggl atas pokok ke x...negeri sampah ke x...kn ...skurang2 nye irang sbh x de la kuang ajo sgt mcm drg nie...ape yg ade kat sabah x de kat ngeri korang kot...ko ada yg mcm d kk?teda kan?huhu....tp banyak yg kata awek sabah cun2....tugugat kot

Miss Pifey said...

Dia sakit ati kot kne tggl ngan pakwe sabah yela tgk perangai pn dh tw....x sswai d jadi kan makwe hehehe....dia tw ke ape mksd fuck 2?dah kne nanti baru tw rase..2la cikgu ajar sejarah drg sebok tydo kan dah x tw sabah pakai cawat ke x...ade jual baldi ke x.....tggl atas pokok ke x...negeri sampah ke x...kn ...skurang2 nye irang sbh x de la kuang ajo sgt mcm drg nie...ape yg ade kat sabah x de kat ngeri korang kot...ko ada yg mcm d kk?teda kan?huhu....tp banyak yg kata awek sabah cun2....tugugat kot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...