Sunday, July 15, 2012

Penempatan Yang Membawa Beribu Hikmah (SAN Lohan)

بسم الله الرحمن الر حيم

Assalamualaikum

aku sebenarnya da lama la konon mau post tmpat aku di tugaskan..tapi faham2 la la kalau gegadis kaki tidor ni..memang belog ni pun ikut tidor juga...so kali ini surpirse untuk anda semua..terkzut tak??wahhhh...terharu2 la terharu la..*nyampah*



seperti yang anda semua belum ketahui..aku telah pun ditugaskan di SAN Lohan Ranau..aku tau hampa semua memang tak tau..mybe orang2 sabah ja kot yang tahu..or memang da tak pernah dengar daerah ranau tu..ha..kalau aku sebut kundasang??otak semua terpikir owh yang sejuk2 tu..yang dekat gunung kinabalu tu..yang ada banyak sayur boleh pilih2 tu..wah terselit lagu pulak..ahaksss...


ok terubah topik..ehemm..so aku da hampir sebulan kat sini..dan alhamdulillah sangat..even jauh tapi banyak sangat benda baru yang aku belajar kat sini...n paling best orang2 kampung kat sini semuanya peramah2 uolssss...n pelajar2 kat sini setakat aku bersma mereka alhamdulillah..belom ada lagi yang menerajang guru or humban guru guna lesung batu..hamboihh....mudah mudahan dijauhkan...


dan untuk slide show aku kali ni..opkos la aku mau tunjukkan keadaan kat sini..n bnda yang pertama aku tunjukkan adalah...tadaaaaaaaaaaaaaa my house...




ko jangan mau kutok2 tempat tinggal aku..luar ja nmpak cam setinggan..ko x masuk dalam lagi,ala2 hotel tahu???ahhahahah..siap ada bendera BN ngko..xtaw la sapa yang letak..hahhaha,n ni memang rumah guru yang tidak memerlukan membayar sewa..ha..untung x?siap ada wireless untuk kampung ni lagi...sila jeles sekarang!!hahha..kalau x..xdanya aku update2 belog dari masa ke semasa ni..





yang macam rumah separuh kawasan ni adalah kantin sekolah..ko xnampak banyak pisang2 kat belakang tuh?siap ada ayam2 yang berkicauan lagi..kicau ka?berkokok la...korang nampak x yang kat tmpat aku ni memang suasana kampung..nampak tak nampak tak..!!ahhahahha




kemudian ini antara kelas2 yang ada kat sekolah ini...pintu yang kat depan tu adalah bilik guru besar dan bilik guru..bangunan baru uolllsss...xsilap tahun lepas disiapkan..Alhamdulillah...





Yang ni pula bangunan kedua..


bila dilihat dari tengah...wah...gitew..yang kat belakang adalah bangunan sekolah yang lama,hanya dua kelas sahaja yng mnggunakan bngunan lama..dan klinik kerajaan pun ada menumpang juga kat bangunan lama sementara klini di kampung ini disiapkan..yala..daripada xda orang guna kan...


yang ni pula laluan jalan keluar sekolah..kaler2 merah tu adalah dewan terbuka kampung lohan..kat situ la segala acara diadakan..baru2 ni program pemimpin bersama rakyat...untung wei dekat dngan tmpat2 awam ni..hahhahahha


dan yang paling penting masjid kat kampung ini berdekatan rumah dan masih berada dikawasan sekolah...betapa untungnya ditempatkan dikawasan sebegini..lihat..ada ayam lagi..interprem btol ayam2 kat sini..hahhahahha




mula dapat tahu akan ditugaskan kat tmpat jauh..hati gua sedih gila beb..rasa mcam mau lari dari umah sebab mau tolak tawaran ni..hahahahhahah...tetapi bila Allah sudah menggerakkan hati seseorang ketempat yang jauh,dengan hati yang ikhlas..insyaAllah..Allah akan permudahkan jalan kita jika niat kita baik dan betul...


















P/s : kat sini kalau malam menjelma..menggigil ko weh..belum cerita air kat sini..perghhh da macam ko mandi ngan air ais tahu?hahahahhaha
- Syukran Ma'Assalam -

2 comments:

Arina Shamsul said...

hadoiiiii la..hatiku sungguh riang membaca entri kamu ni dear..sekolah ni dekat saja dengan rumah mentua di kampung lohan tu..jalan kaki pun sampai...seronoknya..hehe...masjid ni sll saya kunjungi bila balik kesana.sekolah ni selalu menjadi perhatian saya..hehehe..

nanti raya jemput kerumah ye..kalau tak balik kampung la...tanya je rumah pacik luji dimana..Pacik luji itu mentua saya...ngeeeee..

♥ نورهازانه ابراهيم ♥ said...

ahahhahah o yaka?alhamdulillah..ada juga yg tahu kampung ni..seronok tggal kat sini..InsyaAllah klau bkesempatan...mau juga beraya kat kmpung ni,hihiihi..happy2...klau lalu n tym tu ada klas,boleh la kita jumpa2..hahahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...