Wednesday, January 30, 2013

Aku Cinta Muhammad S.A.W [Edisi MaulidulRasul ]

Assalamualaikum..



cerita yg da lepas tapi still lagi hati ni mmbuak2 mau post..hahaha..hari khamis lepas ada program smpena maulidulrasul kat kampung tempat aku ngajar..n pertama kali aku mengikuti perarakan dengan orang orang kampung sini..oh songguh meghiah..

seawal jam 6.30 pagi aku da dengar kat dataran sekolah bebudak berlari..semngat berarak katanyerrr...da kumpul2 semua..terus di arah ke padang untuk mengambil tempat berbaris..perggghh!!bukan main lagi sampai tapak orang lain dorang buat barisan..terbayang x keramaian bebudak tym tu...kitaorang just ikut pertandingan katagori paling ramai..

ikut bertanding la sangat..da la xda sepanduk..ramai ja lebih..orang tengok pon ni xpayah kira da konfem2 menang..sebab kontinjen dari kampung lain 20 - 30 orang ja..ohsem sesangat anak murid aku ni semangat meraikan maulidulRasul..



camni la keadaan barisan bebudak tu..ramai x ramai x?hakhakhak..korang rasa dapat x guru2 kawal budak seramai ni..memang x la kan..so mana yang aku nampak buat benda gila..saun terus..oh guru garang la katakan..*sangaaatttt*...



bebudak tangga..hahahha..aku ngan akak tengah2 tu da boleh pegang sepanduk..sebab kitaorang macthing giteww..tapi malang nya sepanduk tidak dibuat..so interprem ja lebih..hahhaha


antara penduduk kampung yang mengikuti perarakan..memang terbaekkk laaa...anak2 dorang kat barisan sekolah..yang mak bapa dorang ikut barisan kampung...oh suwit anak ngan parent bertanding..hahhahah



ni masa perarakan..kitaorang round beberapa kampung kat sekitar lohan..best juga..berjubah2 pun dapat bersenam..jauh juga perjalanan kami aku rasa..n dalam masa yang sama aku tertumpu dengan keindahan pemandangan sambil kami berarak..SUBHANALLAH..dengan bukit bukau..pastu kabus2 lagi..memang best sesangat...hikhikhik..tapi jangan lah setakat berarak ja lebih..kat mana2 pun kita..apa pun keadaan..jangan lupa untuk berselawat ke atas Junjungan Besar Muhammad S.A.W...

Sambil berarak..Sambil berselawat..semoga mendapat syafaat di akhirat kelak..In Shaa Allah...


Photo: <3 <3 <3

-alyaa-














P/S :: kitaorang menang la katagori ahli paling ramai..wakakkakakakka



- Syukran Ma'Assalam -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...